Vedenie účtovníctva

Zverte nám vedenie účtovníctva – nielenže sa zbavíte starostí, ale budete aj vedieť, za čo vyrábate tonu pšenice či liter mlieka.

Poľnohospodárske účtovníctvo máme v krvi. Vďaka rokom praxe efektívne riešime nielen všetko, čo od Vás vyžaduje štát, ale účtujeme tak, aby ste vedeli, za čo vyrábate, ktoré Vaše plodiny, strediská, činnosti alebo stroje sú ziskové a ktoré v strate. Účtujeme v systéme, ktorý zdieľame s Vami. Vy v tom istom systéme vystavujete faktúry, úhrady, prípadne riešite skladovú evidenciu, mzdy, evidenciu zvierat a my to všetko zaúčtujeme a robíme daňové priznania a uzávierky. Súčasťou našich služieb sú aj štatistické výkazy či finančné výkazy potrebné pre získanie bankových úverov, alebo výkazy potrebné k rôznym projektom. Aj keď nesedíme vo Vašej kancelárii, výsledky našej práce máte permanentne k dispozícii.

Vedenie účtovníctva

Z účtovníkov sa postupne stáva nedostatková profesia. Na druhej strane náročnosť tejto profesie sa zvyšuje najmä pre pribúdajúce povinnosti, ktoré na nás v tejto oblasti kladie štát. Ak aj Vy riešite problém, že Vaša účtovníčka je napríklad v dôchodkovom veku a desíte sa hľadania novej s rizikom, že po pár mesiacoch Vám odíde, zvážte, či nezveríte túto agendu nám. Dlhodobo platí, že kto vie účtovať poľnohospodárstvo, vie účtovať akúkoľvek podnikateľskú oblasť. Naopak to však neplatí a aj preto veľa mladých účtovníčok po zistení, čo práca účtovníka v poľnohospodárstve obnáša, z podnikov odchádza. Ozvite sa nám, porozprávame sa a predstavíme Vám bližšie, ako spracovanie účtovníctva u našich zákazníkov zabezpečujeme a prečo im náš model práce tak vyhovuje.

Kedy sa oplatí využiť naše služby

Hľadáte účtovníka?

Nehľadajte, my budeme radi Vaším účtovníkom. Efektívnym, a preto aj cenovo výhodným. 

Zapracovávate nového účtovníka?

Dohliadneme Vám na správnosť účtovania a ak nemá skúsenosti z poľnohospodárstva, zaškolíme ho. 

Máte dočasný výpadok účtovníka?

Dočasne za Vášho účtovníka zaskočíme. Či už ide o rodičovskú dovolenku, alebo dlhodobejšiu PN, pomôžeme Vám.

Pre koho pracujeme ?

Pre poľnohospodárov, farmárov a potravinárov, ktorí okrem spracovania podvojného účtovníctva, daní, DPH a ročnej závierky privítajú aj výrobné kalkulácie, sledovanie nákladov a výnosov za jednotlivé plodiny, účtovné štatistiky, spracovanie podkladov k úverom a projektom.

Pre malé a stredné firmy s obchodným a výrobným zameraním.

Ako pracujeme – skúsenosti externej účtovníčky

Pracujeme čo najefektívnejšie, bez zbytočného cestovania a prenášania šanónov s dokladmi. Sú klienti, u ktorých sa stretávame osobne raz mesačne, sú klienti, ku ktorým netreba chodiť fyzicky vôbec a všetko vieme vyriešiť vďaka moderným komunikačným technológiám. Keďže som aj konzultantka systému, v ktorom účtujeme, využila som túto skúsenosť a u niektorých klientov sme na začiatku samotného spracovania účtovníctva zjednodušili prácu kmeňových pracovníkov podniku vďaka optimálnemu využívaniu systému. Klienti tak ušetrili čas a znížili chybovosť pri vystavovaní faktúr, úhrad, párovaní faktúr s úhradami a v ďalších činnostiach. Rozsah mojej práce je vždy individuálny, dohodnutý so zákazníkom tak, ako mu to najviac vyhovuje. Máme klientov, kde len dozerám na prácu účtovníčky, ktorá sa vrátila do práce po dlhoročnej materskej dovolenke, ale máme aj klientov, kde okrem vedenia účtovníctva spracovávame aj mzdy a evidenciu zvierat. U mnohých klientov sa tento rozsah práce počas rokov našej spolupráce mení tak, ako sa vyvíja situácia v danom podniku  odchody do dôchodku, dlhodobé PN, prípadne návraty pracovníkov. My sme flexibilní a nemáme problém buď prevziať ďalšiu časť agendy podniku, alebo naopak odovzdať časť kmeňovým pracovníkom zákazníka.

Iveta Petríková, konzultantka a účtovníčka

V čom sme lepší ako bežná účtovnícka firma?

V prvom rade naozaj rozumieme poľnohospodárstvu a účtovaniu poľnohospodárskych podnikov. Vieme, ako účtovať nedokončenú výrobu, zvieratá, ako kalkulovať produkciu, vieme, ako dostať do kalkulácií plodín a zvierat režijné náklady. Vieme, aký účtovný rozvrh použiť, aby ste vedeli jednoducho vyplniť štatistické výkazy a Informačné listy. Táto problematika je bežným účtovníčkam, ktoré účtujú živnostníkov alebo menšie eseročky, spravidla úplne neznáma. Druhá oblasť, ktorá nás od bežných účtovníckych firiem odlišuje, je naša prax v implementácii a podpore užívania informačných systémov. Popri vedení účtovníctva a spracovaní miezd vieme zaškoliť Vašich administratívnych pracovníkov na správne vystavovanie faktúr, spárovanie bankových úhrad, číslovanie dokladov, skladovú evidenciu, prácu s hotovosťou a iné administratívne činnosti súvisiace s účtovníctvom. Výsledkom je potom jednak zníženie chybovosti pri vytváraní a prvotnej evidencii dokladov, ale aj možnosť využitia automatizovaných úkonov, ktoré šetria množstvo času a v konečnom dôsledku aj Vašich peňazí.

Často kladené otázky (FAQ)

Item #1

Efektívne, online, bez potreby prenášať šanóny s dokladmi. Svoje prvotné doklady a údaje v účtovnom systéme máte stále k dispozícii a my do Vášho systému vstupujeme online len na vykonanie dohodnutých činností – zaúčtovanie dokladov, podanie DPH, zaúčtovanie úhrad, závierka… Rozsah potrebných úkonov si dohodneme individuálne tak, aby boli vylúčené duplicitné činnosti.

Efektívne, online bez potreby prenášať šanóny s dokladmi. Svoje prvotné doklady a údaje v účtovnom systéme máte stále k dispozícii a my do Vášho systému vstupujeme online len na vykonanie dohodnutých činností – zaúčtovanie dokladov, podanie DPH, zaúčtovanie úhrad, závierka … Rozsah potrebných úkonov si dohodneme individuálne tak aby boli vylúčené duplicitné činnosti.

Efektívne, online bez potreby prenášať šanóny s dokladmi. Svoje prvotné doklady a údaje v účtovnom systéme máte stále k dispozícii a my do Vášho systému vstupujeme online len na vykonanie dohodnutých činností – zaúčtovanie dokladov, podanie DPH, zaúčtovanie úhrad, závierka … Rozsah potrebných úkonov si dohodneme individuálne tak aby boli vylúčené duplicitné činnosti.

Referencie našich klientov

Prečítajte si referencie od našich spokojných klientov

Ing. Juraj Lednický

PD Pobedím

Spoločnosť Aurus a jej regionálny partner SH systém nám pomohli preklenúť obdobie, keď sme hľadali vhodného kandidáta na pozíciu ekonóma/hlavného účtovníka. Počas obdobia 2 rokov nám spracovávali naše mzdy a účtovníctvo, upravili a vylepšili systém evidencie a vyhodnocovania a následne zaškolili novú pracovníčku na tento post. Ďalej pokračujeme v spolupráci formou odborného metodického dohľadu, najmä pre dôkladné znalosti poľnohospodárskeho účtovníctva pracovníkov obidvoch spoločností.

Daniela Vyskočová

PDP Radošovce Paderovce

Po tom, čo naša ekonómka a účtovníčka v jednej osobe odišla do dôchodku, rozhodli sme sa v našom podniku riešiť účtovníctvo externe. Obrátili sme sa na firmu Aurus, ktorá je aj dodávateľom nášho ekonomického programu, a urobili sme dobre. Okrem toho, že nás zbavili starostí s účtovníctvom, zaviedli u nás niekoľko modernejších postupov, vďaka ktorým pracujeme celkovo efektívnejšie.

Chcem vedieť, ako mi môžete pomôcť

Vyplňte, prosím, nasledovný formulár, následne sa vám ozveme, preberieme s vami tú oblasť alebo oblasti, ktoré vás najviac zaťažujú a predstavíme vám možné riešenia. Oboznámime vás aj s úspešnými projektami vašich kolegov, ktorým naše riešenia nedávno pomohli. Samozrejme, pri plnom rešpekte k dôverným údajom. Ideme na to? Stačí za pár desiatok sekúnd vyplniť niekoľko základných údajov a môžeme začať. 

Bc. Paulína Orbánová, obchodná asistentka