Spracovanie miezd

Spracovávame a účtujeme mzdy tak, aby ste v cene za tonu pšenice, či liter mlieka mali zahrnuté presné mzdové náklady

Kompletne Vám spracujeme mzdovú agendu v zmysle aktuálnych právnych predpisov. Stačí nám odovzdať podklady za príslušný mesiac – odpracované hodiny, nadčasy, čerpanie dovolenky, práceneschopnosť … My sa postaráme o všetko ostatné, vrátane správneho zaúčtovania do účtovníctva a vytvorenia prevodnýc príkazov na úhradu miezd a odvodov.

Spracovanie miezd

Kedysi pracovalo na Slovensku v poľnohospodárstve 20% ľudí v produktívnom veku. V roku 1993 to bolo už len cca 12%, v roku 2000 8% a v rokoch 2020 – 2021 už len 3-4%. Tento trend poklesu zamestnanosti v poľnohospodárstve je v súlade s vývojom aj v iných krajinách, kde modernizácia a mechanizácia viedli k zvýšeniu produktivity a zároveň zníženiu potreby počtu pracovníkov. Bežne sa počet pracovníkov v poľnohospodárskych podnikoch v priebehu rokov postupne znižoval z 50 na 40, 30 a dnes pri nezmenenej výmere na 15 – 20 ľudí. Ale či zamestnávate 50 alebo 15 ľudí, vždy potrebujete mzdovú účtovníčku, akurát tá má so znižovaním počtu zamestnancov menej a menej práce.  Ako ju však efektívne zaplatiť? Znížením úväzku? Alebo poverením inou prácou popri mzdách? Ak tiež riešite túto dilemu, zvážte aj možnosť nechať si mzdy spracovať externe. My rozumieme nielen mzdám ako takým, ale aj problémom, ktoré poľnohospodársky zamestnávatelia v poľnohospodárstve, napríklad   potreba dostať mzdové náklady na správne strediská, plodiny, či stroje a samozrejme aj problém s nadčasmi a zákonníkom práce. Ozvite sa nám, porozprávame sa a predstavíme Vám bližšie ako spracovávame mzdy našim zákazníkom a v čom je pre nich náš model práce výhodný. 

Kedy sa oplatí využiť naše služby

Hľadáte mzdárku?

Nehľadajte, my radi preberieme Vašu kompletnú mzdovú agendu. Efektívne a preto aj cenovo výhodne. 

Rieši Vám mzdy menej skúsená mzdárka?

Dohliadneme Vám na legislatívnu správnosť komplikovaných prípadov, prípadne Vám spracujeme napríklad ročné zúčtovanie. 

Máte dočasný výpadok mzdára?

Dočasne za Vášho mzdára zaskočíme. Či už ide o rodičovskú dovolenku, alebo dlhodobejšiu PN, pomôžeme Vám.

Pre koho pracujeme ?

Pre poľnohospodárov a farmárov, ktorí potrebujú dostať mzdové náklady do výrobných kalkulácií, sledovať efektívnosť práce strojov, strážiť nadčasy, ktoré v sezónnych prácach často ujdú mimo zákonný rámec a ďalšie agro špeciality.

Pre malé a stredné firmy s obchodným a výrobným zameraním.

Ako pracujeme ?

Efektívne, online bez potreby prenášať šanóny s dokladmi. Svoje prvotné doklady a údaje v mzdovom systéme máte stále k dispozícii a my do Vášho systému vstupujeme online len na vykonanie dohodnutých činností – zadanie výkazov práce, výpočet čistej mzdy, odoslanie výkazov, prihlášok, odhlášok, spracovanie PN, dovoleniek, … Rozsah potrebných úkonov si dohodneme individuálne tak aby zákazník a dodávateľ nerobili dvakrát to isté.

V čom sme iní ako bežný spracovateľ miezd?

Rozumieme vnútropodnikovým mzdám, t.j. spracovávame mzdy tak, aby sa mzdové náklady rozúčtovali aj medzi strediskami, výkonmi a strojmi, ak zákazník v účtovníctve tieto ukazovatele sleduje. Celý kolobeh zadávania a odovzdávania práce nastavíme tak aby sme spolu komunikovali elektronicky, emailami. Mzdový systém zdieľame so  zákazníkom, aby si mohol nezávisle pozerať mzdové reporty, prehľady dovoleniek, PNiek, vývoj mzdových nákladov a mnohé ďalšie ktoré potrebuje manažment podniku.

Často kladené otázky (FAQ)

Kedy je možné začať spoluprácu externého spracovania miezd? Je to výhodné od 1. januára, alebo je možné nabehnúť aj v priebehu roka? 

Najvýhodnejšie a najprirodzenejšie  je to naozaj od januára, ale ak máte neplánovaný výpadok mzdárky tak sa dá nabehnúť kedykoľvek.

Samozrejme, najneskôr marcová mzda musí  zohľadniť ročné zúčtovanie. Robíme to tak. 

Nie je. Jednak máme aj pobočky v Nitre a Martine a jednak partnerov po celom Slovensku. Ak Vás treba fyzicky navštíviť, do 100 km máme partnerov po celom Slovensku. Ale podstatné je to, že celá komunikácia medzi nami a zákazníkom prebieha elektronicky a obaja, zákazník aj spracovateľ majú prístup do toho istého systému. Zákazník  na čítanie, spracovateľ aj na zápis a výpočty. Dnes naozaj technológia umožňuje spolupracovať cez pol sveta, nie len cez pol Slovenska.

Referencie našich klientov

Prečítajte si referencie od našich spokojných klientov

Ing. Zuzana Hrušková

Poľnonákup Turiec

Bolo pre nás finančne neefektívne zamestnávať mzdárku na plný úväzok, preto sme sa obrátili na pracovníkov firmy Aurus. S ich prácou sme maximálne spokojní, popri vysokej odbornosti dodržiavajú všetky dohodnuté termíny a toto riešenie pre nás znamená finančnú úsporu pri zachovaní kvality.

Bc. Slavomír Krnáč

PD Plavé Vozokany

Pred pár rokmi sme bojovali s problémom personálneho obsadenia ekonómky družstva a spracovania účtovnej závierky za končiaci sa rok. Nakoniec nám pomohla s účtovnou závierkou spoločnosť Aurus – náš dlhoročný dodávateľ ekonomického software. Následne sme sa s nimi dohodli na vedení účtovníctva a bolo to jedno z mojich najlepších manažérskych rozhodnutí v danom čase. Na základe tejto pozitívnej skúsenosti sme v nasledujúcich rokov rozšírili spoluprácu s externým dodávateľom aj v oblasti evidencie pôdy a nájomných zmlúv a v oblasti vedenia knihy honov a GSAA. Keď sme minulý rok riešili ako budeme spracovávať v ďalších rokoch mzdy, bola pre nás logická voľba zveriť túto agendu Aurusu. A tak ako v iných oblastiach našej spolupráce aj v tejto oblasti sme spokojní. Na jednom stretnutí sme si dohodli pravidlá a formu spolupráce a odvtedy všetko funguje tak ako má. Vďaka spolupráci s pracovníkmi Aurusu sa môžem viac sústrediť na problémy našej výroby a nezaoberať sa administratívou a legislatívou.

Chcem vedieť ako mi môžete pomôcť

Vyplňte prosím nasledovný formulár, následne sa Vám ozveme, preberieme s Vami tú oblasť, alebo oblasti, ktoré Vás najviac zaťažujú a predstavíme Vám možné riešenia. Oboznámime Vás aj s úspešnými projektami Vašich kolegov, ktorým naše riešenia nedávno pomohli. Samozrejme pri plnom rešpekte k dôverným údajom. Ideme na to? Stačí za pár desiatok sekúnd vyplniť niekoľko základných údajov a začneme. 

Bc. Paulína Orbánová, obchodná asistentka