Nebaví vás venovať sa administratíve na úkor produkcie?

Zamerajte sa na rast svojej farmy!

Zbavíme Vás starostí s administratívou

Získajte späť svoj čas!

Nebaví vás venovať sa administratíve na úkor produkcie?

Zamerajte sa na rast svojej farmy!

Zbavíme Vás starostí s administratívou

Získajte späť svoj čas!

Každá výmena zamestnanca je zbytočný stres a náklady navyše !

Poznáte tie prípady, že dlhoročná opora podniku – účtovníčka, mzdárka, alebo pozemkár odídu do dôchodku a na ich mieste sa strieda jeden človek za druhým? Dakedy si zamestnávateľ mohol ľudí vyberať, teraz ich musí hľadať. Nehovoriac o škodách, ktoré opakovaná fluktuácia napácha. Každá zmena na dôležitom poste znamená zbytočné finančné náklady, ale aj stres a množstvo zabitého času. Pohovory, dohadovanie sa o plate a podmienkach, zaškoľovanie… a to všetko bez garancie, že sa to nebude opakovať, že nový človek vydrží. Koho to baví?

Ale dá sa to aj inak. Predstavíme Vám možné riešenie a spolu posúdime, či bude pre Vás vhodné. Stačí, ak nám zanecháte na seba kontakt a ozveme sa Vám. Na základe niekoľkých základných informácií o Vašom podniku a po krátkom strategickom rozhovore  Vám vypracujeme analýzu momentálneho stavu a možných riešení pre Váš podnik. Je to úplne bezplatné. Overte si, či sa naozaj musíte trápiť sami.

Aurus ERP design 106
Aurus - Design 104

Pozrite si našu bezplatnú ponuku.

Prehrať video

ÁNO, chcem bezplatnú analýzu riešenia administratívy v mojom podniku

Akákoľvek legislatívna zmena sú náklady pre firmy !

V oblasti účtovníctva a daní bolo za posledných 5 rokov 31 legislatívnych zmien. V oblasti miezd a odvodov to bolo 48 zmien. Niektoré sú jednoduché,  týkajú len zmeny výšky odvodu, alebo sadzby dane. Iné sú však tak komplikované a rozsiahle, že si vyžadujú niekoľko dňové štúdium a účasť na odbornom školení. Aj aj tak sa väčšina odborníkov stráca v tom, odkedy do kedy čo a v akej verzii platí. Každopádne aj mzdová, aj finančná účtovníčka musí zmeny legislatívy sledovať a následne študovať. Zvládať obe tieto profesia sa dá, ale nedokáže to každý a takmer nikto bez odbornej podpory. Takže rekvalifikovať úspešne niekoho, kto je mentálne zaťažený vlastnou profesiou je náročné a úspech vôbec nie je zaručený.

31 legislatívnych zmien v oblasti účtovníctva a daní za posledných 5 rokov

48 legislatívnych zmien v oblasti odvodov za posledných 5 rokov

Ako to riešia Vaši kolegovia?

Bc. Slavomír Krnáč

PD Plavé Vozokany

Pred pár rokmi sme bojovali s problémom personálneho obsadenia ekonómky družstva a spracovania účtovnej závierky za končiaci sa rok. Nakoniec nám pomohla s účtovnou závierkou spoločnosť AURUS – náš dlhoročný dodávateľ ekonomického software. Následne sme sa s nimi dohodli na vedení účtovníctva a bolo to jedno z mojich najlepších manažérskych rozhodnutí v danom čase. Na základe tejto pozitívnej skúsenosti sme v nasledujúcich rokov rozšírili spoluprácu s externým dodávateľom aj v oblasti evidencie pôda a nájomných zmlúv a v oblasti vedenia knihy honov a GSAA. Keď sme minulý rok riešili ako budeme spracovávať v ďalších rokoch mzdy, bola pre nás logická voľba zveriť túto agendu AURUS-u. A tak ako v iných oblastiach našej spolupráce aj v tejto oblasti sme spokojní. Na jednom stretnutí sme si dohodli pravidlá a formu spolupráce a odvtedy všetko funguje tak ako má. Vďaka spolupráci s pracovníkmi AURUS-u sa môžem viac sústrediť na problémy našej výroby a nezaoberať sa administratívou a legislatívou.

Je práca agronóma jednoduchá?

Za rok 2023 sa podávala žiadosť o priame podpory prvýkrát v novom programovom období. 30 % žiadateľov malo nález nedodržania legislatívy. Tej legislatívy, ktorú nevedeli vysvetliť sami pracovníci príslušných úradov, tej legislatívy, ktorú nedokázal pri podávaní 100% skontrolovať ani portál GSAA. Znamená to, že 30% žiadateľov je lajdákov, alebo neschopných pochopiť a splniť nastavené pravidlá? NIE!!! Znamená to, že legislatíva je príliš zložitá pre bežného farmára, či agronóma, ktorý rieši svojich pár desiatok parciel.

30 % žiadateľov malo nález nedodržania legislatívy

Ako si zjednodušiť prácu agronóma

Ing. Peter Grello

PD Nový Život

Práca v poľnohospodárstve mi nedopraje veľa času ani chuti venovať sa vedeniu knihy honov a detailnému štúdiu legislatívy. Samozrejme tie podstatné zmeny ovládam, ale v tom zvyšku sa spolieham na pracovníka Aurusu. Vždy v predstihu, pred termínmi podávania hlásenia, či žiadosti o dotácie ma aj sám kontaktuje a podľa môjho zadania spracuje či už knihu honov, hlásenia pre UKSUP alebo GSAA žiadosť. Ak potrebujeme niečo zmeniť alebo doložiť počas roka, ozývam sa ja a prakticky zo dňa na deň sa stretneme a urobíme všetko čo treba. Tento spôsob spolupráce mi plne vyhovuje a s kvalitou práce pracovníka Aurusu som spokojný.

Ste si istí správnosťou a úplnosťou svojej pozemkovej agendy?

V roku 2018 bola schválená vyhláška 172, ktorá upravuje podrobnosti o spôsobe a rozsahu vedenia a poskytovania údajov z evidencií vedených nájomcom a spôsobe stanovenia obvyklej výšky nájomného. Mala to byť menšia revolúcia v oblasti evidencie pôdy a nájomných zmlúv, ale nebola. Síce podľa zákona mali poľnohospodári – nájomcovia pôdy zosúladiť svoje evidencie s touto vyhláškou do 31.12.2018, ale máloktorí tak naozaj urobili. Prípadne tak urobili možno v 70 – 80% prípadoch, ale zvyšných 20 – 30% prípadov nájmu naďalej zostalo v sivej zóne miestnych zvykov a ústnych dohôd. Mohli si to dovoliť, pretože vyhláška síce platila, ale jej dodržiavanie nikto nekontroloval, ani nepokutoval. Skutočná revolúcia v evidencii prišla až v roku 2023. Vtedy sa podmienkou vyplatenia priamych podpôr stalo odovzdanie tabuliek evidencie pôdy podľa vyhlášky 172 na PPA. Pre mnohých poľnohospodárov začalo obdobie hektického spracovávania pôdnej agendy. Nakoniec to skončilo viac menej bezbolestne, keďže PPA kontrolovala len formálnu správnosť odovzdaných tabuliek. Ale stále zostal visieť Damoklov meč skutočnej kontroly správnosti agendy súlade s vyhláškou 172 a skutočnej kontroly oprávnenosti užívania pôdy na ktorú užívateľ čerpá dotácie. Ste si istí správnosťou a úplnosťou svojej pozemkovej agendy? Zvládajú Vaši pozemkári mnohokrát popri inej práci, spracovať nájomné zmluvy a kompletnú evidenciu tak, že nie sú ohrozené Vaše dotácie na pôdu?

Ako si zabezpečiť kvalitu pozemkovej agendy?

Ing. Juraj Pápay

RD Šaľa

Pred časom sme odskúšali 4 rôzne programy, ktoré riešili pozemkovú agendu a rozhodli sme sa používať systém firmy AURUS. Nejde len o kvality samotného systému, ale ide hlavne o služby, ktoré nám firma poskytuje. Na pracovnom trhu je málo dostupných odborníkov v tejto oblasti, preto vo vlastnej réžii spracovávame len základnú pozemkovú agendu. Všetky náročnejšie veci si vždy od konzultujeme s pracovníkmi AURUS-u a časť potrebných prác si v AURUS-e aj objednávame. Je to pre nás najprijateľnejší spôsob riešenia tejto agendy ako z finančného, tak aj z kvalitatívneho hľadiska.

Prečítajte si ako sme pomohli ďalším poľnohospodárom

Ing. Andrea Záhradníková

PD Čaka

Keď som pred pár rokmi prevzala riadenie  družstva, pustila som sa s chuťou do práce, ale doľahlo na mňa množstvo nudnej administratívy, ktorej sa musím venovať. Od nájomných zmlúv cez evidenciu pre UKSUP, žiadosti na dotácie až po účtovníctvo, mzdy, výkazy a  infolisty. Každá z daných oblastí si vyžaduje samostatnú kvalifikáciu. Pritom podnik rozsahu 500 – 600 Ha nemá ani také tržby, ani taký rozsah prác, aby zamestnal na každú oblasť špecialistu. Takže sme začali využívať služby firmy Aurus najprv na nárazové práce v oblasti agronómie a nájomných zmlúv a neskôr sme im dali spracovávať aj celé účtovníctvo. Teraz mám istotu, že tie odborne najzložitejšie agendy mám pokryté a v prípade nárazových prác ktoré sem tam vyskočia sa mám na koho obrátiť.

Ing. Ladislav Matyó

PD Oroszka Pohronský Ruskov

Pred viac ako 15 rokmi som sa namiesto opakovaného hľadania účtovníka do nášho družstva rozhodol osloviť spoločnosť Aurus, môjho dodávateľa softvéru na účtovníctvo a zadal som vedenie účtovníctva im. Nikdy som toto rozhodnutie neoľutoval, ušetril som si kopu zbytočných starostí a peňazí.  Naopak,  po rokoch som začal využívať ich služby aj na vedenie knihy honov, kreslenie LPISov, na žiadosti o dotácie a v poslednom období aj na tvorbu nájomných zmlúv. Jednoducho na družstve robíme v administratíve základné veci a zvyšok riešia pracovníci Aurusu.

Ing. Jozef Štefkovič

PDP Veľké Uherce

So spoločnosťou AURUS spolupracujeme od roku 2008. Je našim dodávateľom software na riešenie problematiky vedenia knihy honov, GSAA a evidencie pôdy. V roku 2019 sme riešili personálne zmeny a nastala situácia, keď sme nemali pracovníka, ktorý by riešil problematiku vedenia knihy honov a GSAA. V danom čase sme sa dohodli s Aurusom, že nám s tým pomôžu a stali sa našim externým “agronómom“ . Táto spolupráca sa nám osvedčila a externé vedenie agronomickej agendy je pre nás výhodné z finančného aj odborného hľadiska. Pracovníci Aurusu sú odborníci na svojom mieste.

Ing. Juraj Lednický

PD Pobedím

Spoločnosti Aurus a ich regionálny partner SH Systém nám pomohli preklenúť obdobie kedy sme hľadali vhodného kandidáta na pozíciu ekonóma/ hlavného účtovníka kmeňovým pracovníkom. Počas obdobia 2 rokov nám spracovávali naše mzdy a účtovníctvo, upravili a vylepšili systém evidencie a vyhodnocovania a následne zaškolili novú pracovníčku na tento post. Ďalej pokračujeme v spolupráci formou odborného metodického dohľadu, najmä pre dôkladné znalosti poľnohospodárskeho účtovníctva pracovníkmi obidvoch spoločností.